Liberalerna i Uppsala söker administratör

Onsdag 5 januari 2022

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer omfatta, men inte utesluta, att koordinera möten, mail, kampanjer och sammanställa resultat i undersökningar. Skicka inbjudningar, kampanja och administrativt arbeta för föreningen. Kort och gott en administrativ allt-i-allo som tillsammans med förbundets övriga personal kan sy ihop en mötesintensiv vår och sommar som kommer mynna ut i valrörelse och hög aktivitetsgrad, många anställda och med drivna toppkandidater.

Arbetet leds av förbundets valledning och du rapporterar till förbundets valledare.

Vem är du?
Du bör vara en person som, vid sidan av din ordinarie sysselsättning (kanske studier!), vill få chansen att extraarbeta. Du är noggrann och strukturerad, och förstår hur en förening fungerar i Liberalerna. Du har lätt för att prata med människor, och självklart är du medlem i Liberalerna.

Kanske är du en begåvad skribent, vet hur man sätter rubriker eller kan tillverka plattor för delning i sociala medier. Tillsammans med dig utformar vi rollen så den blir så bra som möjligt.

Vår utgångspunkt är att arbetet ska omfatta minst 10 timmar i veckan, men efter dialog med dig och dina ambitioner kan detta utökas till att omfatta både halv- och heltid.

Vilka är vi?
Liberalerna i Uppsala förbundet är en förening som samlar alla kommunföreningar i Uppsala län. Tillsammans med Uppsala kommunförening har vi en gemensam valledning som samordnar hela valkampanjen i Uppsala. Förbundets aktivitet är, likt medlemsbasen, koncentrerad till Uppsala men aktivitet finns på samtliga platser i länet.

Skicka CV och personligt brev eller dina frågor till uppsala@liberalerna.se