Är gräset alltid grönare på andra sidan? En balanserad debatt om narkotikapolitik

Onsdag 22 november 2023 18:00–19:00

Studieförbundet Vuxenskolan, Kungsängsgatan 12, 753 22 Uppsala

Datum och tid: 22 november, kl. 18:00 – 19:00.Plats: Drakensalen, Studieförbundet Vuxenskolan, Kungsängsgatan 12, 753 22 Uppsala.Tryck här för att anmäla dig!

Är tiden inne för att avkriminalisera cannabis eller kanske till och med legalisera det? Lyssna till ledande forskare inom området som belyser den komplexa frågan kring Sveriges narkotikalagstiftning ur olika perspektiv. Vilka möjliga vägar finns det framåt? Kan vi göra mer? Vad fungerar bra och vad fungerar mindre bra?Detta är ett utmärkt tillfälle att fördjupa dina kunskaper, ställa frågor och vara del av en viktig samhällsdialog.Med utgångspunkt i liberala värderingar och den senaste vetenskapliga forskningen kommer sedan en debatt hållas mellan Liberalerna och Liberala ungdomsförbundet.

Deltar i debatten gör:Malin Sjöberg Högrell, regionråd för Liberalerna i Uppsala länHannes Sjöberg, fd förbundssekreterare LUF och rapportförfattare till ”En grön miljard”Deltagande forskare under kvällen:Björn Johnson, professor i socialt arbete vid Malmö universitetMathias Hallberg, professor i molekylär beroendeforskning vid Uppsala universitetSamtalet modereras av:Jennie Claesson, kommunalråd för Liberalerna i UppsalaErik Berg, ordförande för Liberala ungdomsförbundetDetta är ett öppet möte där alla är välkomna, även personer som inte är medlemmar i Liberalerna. Dela gärna inbjudan vidare till andra som du tror skulle vara intresserade.Varmt välkomna!Evenemanget sker i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan.