Debatt med LS och LUF: Vad förenar respektive liberaler mellan generationerna?

Tisdag 14 november 2023 18:30

Studieförbundet Vuxenskolan, Kungsängsgatan 12, Uppsala

I ett samhälle som ständigt förändras är det viktigt att förstå hur liberala principer och värderingar består över tid och mellan generationer. Därför bjuder vi in till en debatt den 14 november, där vi diskuterar likheter och skillnader mellan dagens liberala ungdomar och seniorer. Från skolfrågor till arbetsmarknad och från individuell till ekonomisk frihet, vi känner till de frågor som skiljer oss åt, men kan vi identifiera det som förenar oss? Genom att samla perspektiv från olika generationer utforskar vi det breda spektrum där liberala idéer spelar en avgörande roll.

Evenemanget är ett samarrangemang mellan Liberala Seniorer och Liberala Ungdomsförbundet (LUF), och kommer att modereras av det föredetta kommunalrådet Mohamad Hassan. Debattörer inkluderar Anders A. Aronsson och Anna-Karin Östling-Sjöstrand från Liberala Seniorer, samt Carl Sträng och Anton Holmlund från LUF. Debatten sker i samverkan med Studieförbundet Vuxenskolan.

Anmälan senast 10 november på denna länk.