Uppsalakonferensen 2023

Lördag 23 september 2023 09:00–17:00

Missionskyrkan, S:t Olofsgatan 40, 753 32 Uppsala

Varmt välkommen till Uppsalakonferensen den 23 september!

Tryck här för att komma direkt till anmälan.

Liberalernas lösningar i ett föränderligt Europa och Sverige

Liberala värderingar har alltid drivit framsteg och förnyelse i vårt samhälle. När vår omvärld förändras och värderingar utmanas, behöver vi liberaler träffas och tänka igenom hur vi bäst kan stärka våra principer i dagens Europa och Sverige. Konferensen är en chans för dig som medlem att möta andra medlemmar och talare för att reflektera och diskutera aktuella frågor samtidigt som vi såklart ska ha trevligt tillsammans!

Under konferensen kommer framstående liberala profiler att dela med sig av sina tankar och insikter. Cecilia Elving, ordförande för Liberala Kvinnor, riksdagsledamot Lina Nordquist och regionråd Malin Sjöberg Högrell. Vi ser också fram emot en föreläsning från en expert inom säkerhetspolitik – mer information om detta kommer snart!

Utöver detta kommer vi att ha flera workshops med fokus på viktiga områden såsom Europaparlamentsvalet, strategier för medlemsvärvning, Liberalernas betydelse i dagens samhälle och liberala lösningar för ett tryggare samhälle.

Som avslutning på dagen bjuder vi in till en gemensam middag på Hotell Uplandia, en utmärkt möjlighet att fortsätta samtalen som ägt rum under dagen.

Plats: Missionskyrkan, S:t Olofsgatan 40, 753 32 Uppsala.
Datum/Tid: 23 september, kl. 09:00 till 17:00. Middag kl. 18:00.

Det är c:a 12 minuters gångavstånd från Uppsala centralstation. Parkeringsgaraget “Citygaraget” finns på gatan mitt emot.

Fullständigt schema:
9.00-9.30 Registrering. Kaffe, te och smörgås
9.30 Välkomna. Presentation av dagen.
9.45-10.30 Lina Nordquist och Malin Sjöberg Högrell: Möjligheternas land. Liberala lösningar på nutidens utmaningar. Nationellt och lokalt perspektiv.
10.30-10.45 Rast
10.45-11.45 Cecilia Elving ”Mer frihet och liberal feminism- vår roll i en tid när jämställdhet backar”
11.45-12.00 Sammanfattning av förmiddagen. Menti
12-13 LUNCH
13.15-14.30 Olle Ytterberg ”Analys av det Säkerhetspolitiska läget och vad kommuner och regioner behöver göra. ”
14.30-14.45 Fika
14.45-15.30 Workshops (1) EU-valet och (2) Medlemsvärvning
15.45-16.30 Workshops (3) Ls betydelse i dagens samhälle och (4) Ls lösningar för ett tryggare samhälle ( bla integration)
16.30-17.00 Sammanfattning av workshops och dagen!
18.00 Middag Uplandia

Kostnad:

• Konferens: 200 kr (inkluderar kaffe, fika och lunch)
  • Middag: 100 kr på Hotell Uplandia.
  • Totalt: 300 kr för båda evenemangen. (Halva priset för LUF/under 26 år.)

För de som önskar bidra ytterligare finns möjligheten att donera via swish till nummer: 123 351 51 52 eller insättning till Postgiro: 98 403-9.

Anmäl dig här.

Ta chansen och anmäl dig redan nu!