För att lyckas i skolan måste både knoppen och kroppen må bra Ingen ska vara mamma åt sin mamma – förbättra anhörigstödet Ta vården till köksbordet – låt vården komma till dig Varken klass, klan eller kön ska avgöra din framtid Sjuksköterskebristen botas med bättre arbetsgivare Språket ger frihet, vänner och jobb Utbildning ska löna sig Varje unge ska lyckas i skolan Framtiden börjar med en bra lärare Regional tillväxt och utveckling Satsa på i övermorgon med liberal miljöpolitik Ett liberalt kulturprogram Säker och tillgänglig kollektivtrafik för alla Fler ska vilja åka kollektivt Vägar och kollektivtrafk i en liberal region Sjukvårdens finansiering – sjukvård för sjuka En god samarbetspartner Forskning, utbildning och utveckling för morgondagen Jämlik vård är rättvis vård Tandhälsa för alla, hela livet Rehabilitering, en investering i människor Funktionsnedsättning ska inte begränsa Patient och anhörig Patientsäker vård – minska vårdskadorna Sjuk i kropp eller i själ – samma rätt till god vård i tid Äldre: bästa tänkbara liv, bästa tänkbara vård Den sista tiden – nära vård i samarbete Att födas ska vara en god start på resten av livet Trygg vård för utsatta och svårt sjuka Fortsatt utvecklade E-tjänster Hemsjukvård, närvård, närsjukvård – nära människan Tillgänglig vård med valmöjligheter Förebyggande vård sparar lidande och resurser Liberal hälso- och sjukvård En attraktiv arbetsplats

No response

Vill du veta mer om vår politik eller ha kontakt med Liberalerna i Uppsala län? Lämna din e-postadress här, så hör vi av oss.